Bekijk-onze-shops.gif

Reddingsvlot-versie-3-.png

Reddingsvlot.nl-Ocaasion-re.gif

 Reddingsvlot-importeur-sea-safe-dealer-zodiac-plas

Reddingsvlot.nl.gif


10 redenen waarom het ons niet kan gebeuren

choppe2.jpg



  1. We kunnen allemaal goed zwemmen.
    De meeste 'goede' zwemmers raken al snel uitgeput en voelen zich loodzwaar in een ruwe zee, sterke stromen of koud water.
  2. We varen altijd op binnenwateren of maar een paar mijl van de kust.
    Voor mensen die niet goed kunnen zwemmen, kinderen en oudere mensen is een paar mijl even ver als de andere kant van de oceaan.
  3. Ik neem alleen risico's als er boten in de buurt zijn.
    Alleen in een jachthaven liggen andere boten steeds dicht genoeg in de buurt om snel hulp te kunnen bieden.
  4. Ik heb een marifoon.
    De meeste fatale ongelukken op het water gebeuren op boten en schepen die zijn uitgerust met een marifoon.
  5. Ik heb een opblaasbare rubberboot aan boord.
    Zonder een ballastsysteem zal de rubberboot bij zwaar weer als een speeltje ondersteboven gegooid worden, terwijl een reddingsvlot als het ware aan het water 'vastkleeft' dankzij de ballastcompartimenten. Bovendien is een rubberboot niet ontworpen als redding- of overlevingsvlot : er is geen drinkwater of overlevingsuitrusting aan boord en ook geen felgekleurd dekzijl voor bescherming en goede zichtbaarheid.
  6. Onze boot is vrij nieuw.
    Dat was de Titanic ook! Er zijn meer schepen die schipbreuk lijden dan de meeste mensen denken. Een aantal schipbreuken haalt de pers, maar over de grote meerderheid wordt nooit bericht.
  7. We hebben voldoende reddingvesten aan boord.
    In water van 10° celsius slaan uitputting en bewusteloosheid toe binnen het uur, zelfs met een reddingvest aan. Bij golven van 1 meter of hoger is het zeer moeilijk iemand in het water te zien drijven op een betrekkelijk korte afstand.
  8. Statistisch gezien is de kans op een ernstig ongeluk heel klein.
    Dat klopt, maar als het over mensenlevens gaat dan is zelfs de kleinste kans nog te groot.
  9. Ik ben een zeer ervaren schipper.
    Ongetwijfeld, maar werd u ooit geconfronteerd met een noodsituatie op zee? Heeft u ooit het schip moeten verlaten in een noodsituatie met alle paniek en verwarring die daarmee gepaard gaan? Het is uw verantwoordelijkheid op het ergste voorbereid te zijn en uw bemanning weer heelhuids thuis te brengen.
  10. Ik controleer altijd de weersvoorspellingen voordat ik vertrek.
    Prima, dat is een fundamentele veiligheidsmaatregel. Maar voorspellingen kunnen af en toe verkeerd zijn.



® 2004 zwemvesten.nl | Design: Contemplated Wie zijn wij Contact Voorwaarden Privacy Help